星期一, 四月 30, 2007

罢了:女儿的歌

帅哥,离线

罢了 发表: 2007-04-29 21:18:26


女儿的歌

十 三岁的女儿和我一样什么都喜欢玩一玩,上星期在学校音乐会上她表演了两首自己创作的钢琴曲,其中一首曲子中她还谱了一段很优美的歌,她自弹自唱很有些意 思。下面就是她为这首歌写的歌词。英语不是很规范,是那种青少年式的,有的地方为了match the music, 不得不拿掉一些。

《Among the Orchids ~ Movement 2 ~ Windfall》

Once upon a stolen dream
The skies were full of golden wishes
As of angels perfect seam
From the stars came tender kisses

Twice within a crystal world
A heart will touch its only love
The first to lavish and to guild
Again to break and not rebuild

Three is the number of elaborate disaster
Four is the number of those who lead
Five is the number of lust and greed
But one is the number of today, tomorrow; him and her; here and after

Twelve is a sign of sleeping souls
Of tiny things — the black and white
Twelve is the time when darkness falls
Of swans and doves — my perfect night

Walking through the broken meadow
I run my finger across its petals
Full of broken hearts and widows
Wings of angels, horns of devils

Walking in the ebony waters
Has Alice ’her Wonderland ever wondered
How things here seem to be quieter?

And under the twilight I say this
Over it you may reminisce

People say that love’s a crime
Seraphs say that it’s a gift
Devils think the least of it
All in once upon a time




罢了,wow, your daunghter is so talented. "Like father, like daughter."

帅哥,离线

缘寓平

a great job!

帅哥,离线

罢了

谢谢林贝卡和平凡兄的夸奖。我的女儿可比我能干多了,那天她还穿着自己设计、自己做的百花衣呢!

美女,离线

秋韵

女儿像爸爸才华横溢。
有道是“青出于蓝而胜于蓝”!

美女,离线

林贝卡

天呀,她还会自己设计自己制作服装,真是多才多艺,她一定美丽的象个天使。罢了呀,传授你怎么教育孩子的,得向你学习才行。

帅哥,离线

罢了

谢 谢林贝卡的赞誉之词,听到别人家夸自己的孩子,哪个做父母的不高兴啊!说老实话,对两个女儿,从一开始时稍稍花了点力气外,倒还真没怎么操心。我一直相 信,优秀是一种习惯,所以在女儿二、三岁的时候,我就设法培养她们一些好的习惯,当然要非常坚持,要consistant,当这些习惯都成了自然以后,我 就省心多了。现在她们学习弹琴都不要我管,周末还帮着我做些家务,她们还学会了做一些简单的饭菜。应该说,两个女儿都比较独立。我一直认为,有些生活的技 能,你可以会了不用,但不能要用时不会。我对两个女儿从来就是爱而不宠,娇而不惯,其余的则顺其自然。




--------------
编后随笔:

这样的女儿,还有两个~~~羡慕羡慕!

http://www.e-literati.com/bbs/leadbbs/Announce/announce.asp?BoardID=104&ID=145687

/

1 条评论: